MUZEJS PIEDĀVĀ

Mašīnu angārā atrodas vairāk nekā 100 dažādas tehnikas vienības. Šie eksponāti savulaik kalpojuši Latvijas tautsaimniecībā. Daži ir būvēti Latvijā. No izstādītajām ugunsdzēsēju automašīnām ļoti retas ir piecdesmito gadu sākumā (1953. gads) uz ZIS-150 šasijas būvētā sakaru un apgaismošanas auto (pārvietojamais ugunsdzēsēju štābs), 1938. gadā būvētās ugunsdzēsēju kāpnes uz Mercedes-Benz L6500 šasijas un 20. gadsimta divdesmito gadu vidū uz Packard 1-8 136 šasijas pēc individuāla pasūtījuma būvētais ugunsdzēsēju auto. Latvijā tie ir vienīgie apskatāmie eksemplāri, un arī pasaulē šādi auto ir ļoti reti atrodami – saglabājušies mazāk nekā desmit.

Kā jau lauksaimniecības muzejā, mūsu angārā apskatāma Baltijā plašākā lauksaimniecības traktoru ekspozīcija. To ir vairāk nekā 15. Ir gan kādreiz Latvijā populāras traktoru markas (Fordson, DT-20, MTZ-5), gan trīsdesmitajos gados ļoti reti sastopamās (Case, John-Deere). Divdesmitajos gados arī Rīgā uzbūvēja dažus traktorus. Viens no šiem izstādīts mašīnu angārā.

Izstādīti septiņi eksponāti. Visvecākais (1916. gads) un visretākais ir Albion A10 markas auto. Iespējams, pasaulē vienīgais izstādītais eksemplārs. Divdesmito gadu sākumā viena no populārākajām auto markām Latvijas armijā. Tiem laikiem ļoti liels kravas auto ar 19. gadsimta beigu un 20. gadsimta sākuma tradicionālu konstrukciju. Vadības sviras izvietotas kabīnes ārpusē, un pakaļējos riteņus piedzen ķēdes. Apskatāms arī Latvijā reiz populārākais auto Ford TT un Otrā pasaules kara laika amerikāņu Studebaker US-6. To pašu laiku pārstāv Mercedes-Benz L4500A modelis – tolaik vislielākais kravas auto ar ļoti modernu konstrukciju, kas vēl septiņdesmitajos gados netika uzskatīta par novecojušu. Auto ir teicami restaurēts un patlaban izstādīts tādā izskatā un komplektācijā, kāds tas bija Otrā pasaules kara laikā vācu armijas gaisa spēkos (luftwaffe). Kravas kastē novietots zenītlielgabals Flak-38, vācu armijā reiz ļoti plaši lietots ierocis

Vieglo automašīnu kolekcijā ir vairāk nekā 15 mašīnu. Vecākais no izstādītajiem auto ir 1923. gada Maxwell 25 modelis. Šodien ļoti reti atrodams ir ZIS 110B – kādreiz Padomju Savienības augstākās klases limuzīns. Jauniešiem eksotiski šķiet arī pagājušā gadsimta 60. un 70. gadu volgas, žiguļi un moskviči. Padomju laikā daži būvēja auto paši Viens no šādiem auto apskatāms arī muzeja ekspozīcijā. Automobilis bijis reģistrēts un piedalījies ceļu satiksmē.

Izstādīti arī pagājušā gadsimta 50. un 60. gados uz Latvijas ceļiem bieži sastopamie motocikli IŽ-350, IŽ-49, M1M un K-58. Abi pēdējie vēlāk bija pazīstami kā Minsk un  Kovrovec. Krietni retāk bija redzami BMW markas motocikli. Viens tiem ir muzejā. Tas ir BMW R71. Savulaik ļoti moderns modelis, kas daudzus konkurentus apsteidza par gadiem desmit. Ne velti tas kalpoja kā paraugs padomju Emkai (M-72 modelis).

19. gs. beigās un 20. gs. pirmajā pusē Latvija bija izteikti agrāra valsts, jo iedzīvotāju lielākā daļa dzīvoja laukos un nodarbojās ar zemkopību. Zemnieku dzīve un darbs savukārt saistījās ar noteiktu teritoriju – sētu. Tieši sēta jeb viensēta gadsimtiem ilgi bija latviešu tradicionālā dzīvesveida un vērtību pamats.

Lai saglabātu liecības nākamajām paaudzēm par tipisku Zemgales zemnieka saimniecību – sētu, 1975. gadā kolhozs „Uzvara” sāka veidot brīvdabas muzeju. Uz muzeja teritoriju tika atvestas un no jauna uzceltas dzīvojamā māja, rija, divas klētis, kūts un smēde. Ēkās izvietotās mēbeles, trauki, apģērbi un darbarīki atspoguļo zemnieku un lauku amatnieku darba un sadzīves apstākļus Zemgalē 20. gs. pirmajā pusē.

Maksa par muzeja apmeklējumu:
 

  • Pirmskolas vecuma bērniem ieeja bez maksas

  • Skolniekiem līdz 16 gadiem – 2.00 EUR

  • Senioriem – 2.00 EUR

  • Pieaugušajiem – 4.00 EUR 

  • Gida pakalpojumi ģimenēm un individuāli – 10.00 EUR

  • Gida pakalpojumi grupām  - 20.00 EUR

  • Ģimenes biļete (2+1) – 6.00 EUR

  • Ģimenes biļete (2+2) - 8.00 EUR